شناسهٔ خبر: 41209 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آقای صانعی با تابوشکنی زهرا اشراقی چه کنیم؟

یوسف صانعی 4 استدلال ضعیف آیت الله صانعی در تفسیر مفهوم «ملاک حال فعلی افراد است» بخوبی نشان دهنده عدم رعایت انصاف از طرف وی برای برخورد عادلانه با یک مسئله است؛ ملاک حال فعلی افراد است هم مصداق حال خوبان است و هم حال بدان.

یوسف صانعیبه گزارش «نماینده» آیت الله یوسف صانعی در یکی از جلسات اخیر درس خود نسبت به اعتراض خانواده های شهدا به منتسبین امام راحل (ره) گلایه نموده و این رفتار را تقبیح نموده است!

 

وی در جلسه خود گفته است: اگر ۵۰ نفر قسم خوردند و سخنی را به انسانی نسبت دادند اما خود آن شخص گفت من این حرف را نزده ام، قسم آنها را قبول نکن؛ اما در این مملکتِ امام، حرفی را به یک دختر محجبه و متعین نسبت می‌دهند، فرزند امام می‌گوید من نگفتم، می گویند نه خیر! تو گفته‌ای. این خلاف اسلام است.

 

صانعی در ادامه سخنانش به توضیح عبارت ملاک حال فعلی افراد است پرداخت و گفت: بر نگردید بگویید نه معیار حال فعلی است؛ خانواده امام آن روز خوب بود و امروز بده شده است. معیار حال فعلی؛ در حال بدان است نه حال خوبان، سخن ما درباره خوبان است.

 

استدلال ضعیف و غیر عادی صانعی در تفسیر مفهوم ملاک حال فعلی افراد است به خوبی نشان دهنده عدم رعایت انصاف از طرف وی برای برخورد عادلانه با یک مسئله است. ملاک حال فعلی افراد است هم مصداق حال خوبان است و هم حال بدان. فردی با سابقه تاریک می تواند به توفیق الهی حالش به حال نیک تحویل شود و ملاک برای برخورد با وی حال فعلی، یعنی حال نیک وی است. فردی نیز می تواند از حال نیک به دلیل لغزش هایش به حال بد متحول شود و ملاک برای برخورد با وی حال فعلی وی یعنی حال بد است.

 

البته رسانه های فعال در زمینه تابوشکنی های خواهران اشراقی همه تکذیبیه های نعیمه اشراقی را نیز منتشر نموده بودند اما این اعتراضات صرفا خلاصه در آخرین اقدام منتسب به صفحه فیسبوک این فرد نبود. مجموعه ای از موضع گیری های هنجار شکن قبلی توسط وی صورت گرفته بود که همگی صبرها را به سر آورد و هم اکنون دستگاه قضایی متصدی بررسی قانونی حادثه روی داده است. به هر حال صانعی مطمئنا توجه دارد که مسیر بررسی اتهامات دستگاه قضایی است و باید در مورد منتسب بودن یا نبودن این کامنت سخیف به اشراقی تحقیق کند.

 

از طرف دیگر از صانعی باید پرسید که تکلیف جامعه و مردم با اظهارات زشت و زننده خواهر نعیمه اشراقی یعنی زهرا اشراقی چیست؟ این مورد که دیگر تکذیبی نداشته است و در روزنامه صهیونیستی الشرق الاوسط نیز منتشر شده است. یوسف صانعی باید پاسخ بدهد که چطور فردی از منتسبین ژنتیکی امام (ره) باید سفره دلش را برای بیگانه باز کند و با تابوشکنی به گوش دادن آواز آوازه خوان هایی چون گوگوش، مهستی و هایده افتخار کند؟ چطور باید به بیگانه مژده بر طرف شدن حجاب قانونی در ایران را بدهد؟

 

یوسف صانعی حتما نقل سید حسن خمینی از حضرت امام (ره) را شنیده اند که ایشان هنگام گوش دادن به رادیو بیگانه وقتی صدای موسیقی بلند میشد رادیو را قطع می کرد. حال چطور است که فردی با رانت رسانه ای نوه امام (ره) با بیگانه مصاحبه می کند و به دلدادگی و علاقمندی خویش به آوازه خوانهای هنجارشکن افتخار می نماید؟

 

صانعی پیشتر در موضعی گفته بود بعد از آوردن نام امام خمینی می بایست پسوند علیه السلام به کار برده شود. حال باید از وی پرسید امامی که شما برایش علیه السلام به کار می برید چه موضعی برای نوید بی حجابی در ایران دادن توسط نوه اش می گرفت؟ امامی که رادیو را به خاطر موسیقی بیگانه قطع می کرد بابت افتخار نوه اش به گوگوش و مهستی و هایده چه عکس العملی نشان می داد؟

 

بهتر است کمی چشم را از غرض بشوییم و برای دفاع از یک تابوشکن علیه السلام بودن اماممان را معامله نکنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما